Domovská stránka » Ženské zdraví » PO RÁNU CHUTNĚ A VÝŽIVNĚ
Ženské zdraví

PO RÁNU CHUTNĚ A VÝŽIVNĚ

Snídaně je velmi důležitá část dne. Probouzí totiž metabolismus, a pomáhá tak tělu strávit jídla, která jej během dne ještě čekají. Některé výzkumy dále ukazují, že řádné snídaňové návyky napomáhají hubnutí, snižují tělesnou i duševní únavu a zlepšují koncentraci.

Pravidelný denní režim a vyvážená strava mají navíc pozitivní vliv na naši náladu. Je tedy důležité dbát na složení jídelníčku tak, že do ranní stravy zahrneme dostatek vitamínů, minerálů a vlákniny.

Významným zdrojem výživných látek jsou zejména celozrnné cereálie, které kromě výborné chuti nabízí i řadu dalších výhod pro lidské zdraví. Pomáhají například regulovat hodnoty cukru a cholesterolu v krvi a působí též blahodárně na činnost trávicího traktu.

Pravidelný denní režim a vyvážená strava mají navíc pozitivní vliv na naši náladu.

Celozrnné cereálie obsahují oproti necelozrnným vyšší podíl cenných látek, které se nacházejí v jejich obalu (otrubě) a v zárodku (klíčku). Tyto části obilovin se ovšem při běžném zpracování odstraňují. Celozrnné cereálie jsou tudíž zaručeným zdrojem živin – například vitaminů skupiny B. Jsou rovněž bohaté na minerály jako draslík, hořčík či vápník.

V poslední době se velké popularitě těší oves, který se do snídaňového menu skutečně vyplatí zařadit. Obsahuje totiž beta glukany, které nejenže regulují hladinu cholesterolu, ale mají také tzv. probiotický efekt, tedy podporují růst a aktivitu střevní mikroflóry. Tím zlepšují stav tenkého i tlustého střeva a usnadňují též látkovou výměnu. Díky tomu snižují rizika onemocnění trávicího traktu a posilují naši obranyschopnost.

Next article